FORUM POLSKICH ARTYSTÓW Z DEVIANTART.


#1 2014-08-08 07:23:25

Szopwmeloniku

Deviantowicz

Zarejestrowany: 2014-07-03
Posty: 290
Punktów :   

Grupy

Generalnie czy macie jakieś porady dla osób, które założyły grupę na deviantarcie.
Jak się z nią obchodzić i tak dalej.

Offline

 

#2 2014-08-08 12:00:55

 Neros1990

Deviantowicz

Zarejestrowany: 2014-07-07
Posty: 93
Punktów :   

Re: Grupy

Wszystko zależy od tego, jakiego rodzaju jest to grupa, czyli czy jest to grupa:

1) Fanowska - dotycząca konkretnej postaci lub konkretnego tematu (konkretna postać OC, shippingi, itp. )
2) tematyczna - np. na temat jakiegoś konkretnego fandomu lub jakieś wydarzenie (MLP, Doktor Who, Inuyasha, Powstanie Warszawskie, itp. )
3) RP (Role Play) - grupa w której prace tworzą jakieś dalszy ciąg opowiadań lub stanowią część historii opisanej w grupie, czyli jakieś konkretne uniwersum ( stworzone przez siebie, w klimatach innych światów fantasy, sci-fi, steampunk, itp).

Od konkretnego typu grupy zależy, jakie zasady będą wprowadzone.
Oczywiście potem dojdzie kwestia ustalenia w jaki sposób są przyjmowane prace, czyli czy mają "iśc do jednego wora" czy też jakiś konkretny porządek ma być zachowany, aby osoby przeglądające grupę mogły w łatwy sposób znaleźć interesujące prace, komiksy, opowiadania, etc.
W między czasie dobrze jest też ustalić, jaki poziom prac jest w grupie akceptowany ( Grrr...!!! Nie znoszę tego kompletnie w większości grup! ), czyli czy przyjmowane są pracę dowolnej formy i poziomu umiejętności, czy też zostają przyjmowane tylko konkretne rodzaje prac ( to też jest wkurzające, bo niektóre grupy nie uznają niektórych form prac, "bo to nie sztuka"), lub też jakiej jakości mogą być akceptowane w grupie ( trzeci najgorszy grzech większości grup. Najpierw przyjmować pracę, a potem je odrzucać tylko z powodu tego, że się przyjmuje "standardy jakości, by "zmotywować" do wydajniejszej pracy". D** jaś! Wywalają tylko przez to tych, którzy im się nie podobają i tyle).
W trakcie tego najlepiej jest również ustalić zasady obowiązujące w grupie, oraz stworzyć jej krótki, ale treściwy opis, by osoby zaglądające na stronę grupy, mogły się nieco o niej dowiedzieć ( czasami w komentarzach pod innymi pracami można opowiedzieć o czym lub czego dotyczy dana grupa, jeśli ktoś się zainteresuje).

Kiedy już ustali się te konkretne parametry (rodzaj grupy, sposób przyjmowania prac oraz standard przyjmowanych prac, skrócony i treściwy opis grupy oraz zasad), można zacząć przyjmować już pierwsze osoby do grupy. Najlepiej jeśli się zainteresuje je, poprzez upublicznienie w stworzonej przez siebie grupie, kilku lub nawet kilkunasty własnych prac, poświęconych danemu tematowi grupy.

Dobrze by było, jakby do zarządzania grupą dobrać kilka najbardziej zaufanych osób, z którymi ma się również bardzo dobry kontakt, bo dzięki temu można ustalić równe poprawki, wprowadzać jakieś innowacje w grupie, a także dzięki temu grupa może być co jakiś czas sprawdzana, kiedy np. jedna z osób w administracji musiała wyjechać, to inna może zająć się sprawami grupy na czas nieobecności, dzięki czemu wiadomo, że nad grupą stale ktoś czuwa.
Ale żeby inni w dziale administracyjnym mogli działać, trzeba na stronie "Admin site/page", na stronie grupy, nadać właściwe uprawnienia osobom z administracji.



Na razie to informacje ogólne plus kilka mniejszych wskazówek. Jeśli coś jeszcze będzie potrzebne, pytać śmiało.

PS. Wiem trochę o tych kwestiach, bo sam siedzę jako główny admin w dwóch grupach ( jedna stworzona przez siebie, druga przejęta po tym jak poprzedni admin ją porzucił i jak widać, nadal żyje... chociaż momentami mam wrażenie że raczej już na respiratorze ^^; )

Ostatnio edytowany przez Neros1990 (2014-08-08 12:10:20)

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi

[ Generated in 0.054 seconds, 8 queries executed ]


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.ksczarniboguniewo.pun.pl www.artofvoodoo.pun.pl www.merkury.pun.pl www.logistyk00.pun.pl www.wsbadministracja.pun.pl