Szopwmeloniku - 2014-08-07 12:16:19

ah... ci nasi watch'erzy...
zarówno ci aktywni, jak i ci mniej... cieszą każdego
a ich spora ilość motywuje do dalszej pracy nad sobą...

Jednak co zrobić, by takowych zdobyć?
Zastanawiasz się dlaczego ty mając tak super arty masz
mniejszą popularność od jakiegoś dzieciaczka który niewyraźnie coś narysuje?

Ten wątek jest dla was~

Otóż wspólnie możemy podzielić się z naszymi przemyśleniami o tym jak w prosty sposób można zdobyć
popularność...
i dlaczego osoby z niezwykłym talentem cierpią na niedostatek watchów.

MilczeQ - 2014-08-07 12:41:36

Szczerze? Dla mnie ślepe szukanie watchów jest jak walka o lajki na facebooku lub asku. Po co to? Żeby się cieszyć ilością watchów, zamiast robić coś dla siebie? Równie dobrze dA mogłoby wcale nie być, kont nikt nie musiałby zakładać, i co wtedy? Skoro rysujesz, to rób to dla siebie z pasji, a nie dla watchersów, którzy i tak również są ludźmi na tym dA i nie są po to, by watchować i dawać poczucie że dla kogoś się rysuje, oni również to robią, należy to uszanować. Nie traktujmy watchersów jak jakichś maszyn, bo to również ludzie. Ja rozumiem, każdy ma innego kopa do motywacji i inaczej jej szuka, ale naprawdę, gdyby tego dA nie było, to co wtedy? Nie rysowałabyś, bo nie byłoby watchów? No właśnie. Ostatnio odnoszę wrażenie, że w tym Internecie to rysuje każdy, "bo inni tak robią". Niech ktoś udowodni, że robi to dla siebie, bo to jest dla niego odprężenie, to jest pasja, a nie po to, żeby zadowolić innym oczy. Rozumiem, miłe, gdy komuś się to podoba i to się robi również dla ludzi, wprowadza się jakieś nowe style, a samemu ma się satysfakcję, ale chyba w ostateczności to jest nasza pasja i my zadecydujemy, dla kogo rysujemy, prawda? Wszystko rozumiem, też się cieszę, kiedy dostaję watcha lub fava albo krytykę, bo ktoś przynajmniej stara się to docenić, ale jednak tak czy siak nawet i bez tego potrafiłabym się cieszyć z własnych prac. Deviantart jest ogromny i tak czy siak jest mnóstwo ludzi, którzy równie mocno pragną, aby ktoś ich docenił, ale tylko cząstka kieruje się pasją, a nie ślepym dążeniem do popularności. Takie jest moje zdanie.

Szopwmeloniku - 2014-08-07 14:49:03

Na takiej zasadzie można wcale niczego nie udostępniać
i w tedy rysuj dla siebie ^^
prawda jest taka że jak coś gdziekolwiek udostępniamy
to po to by się z tym dzielić

MilczeQ - 2014-08-07 15:15:09

Mówię, że wszystko rozumiem, ale w ostateczności to jest dla nas i nikt tego konta zakładać nie musiał. Ja założyłam je po to, żeby znaleźć podobnych ludzi, bo nie chodzi tylko o sprawę watchów. A udostępniam, bo chcę wiedzieć, co robię źle, ale rysuję dla własnej osoby i przyjemności. Oczywiście, tak jak mówię, wykonywać coś dla kogoś można, ale nie robić to tak, że 'dla watchów wszystko'. Po co tak się temu oddawać? Watchersi przyjdą z czasem, ale żeby tak było, trzeba robić coś, co zwraca uwagę i zadowala zresztą nas, nie czujemy się źle zabierając się do rysowania, nie odczuwamy jakiegoś wstrętu lub niezadowolenia z powodu tego, że nie potrafimy wystarczająco dobrze-w naszym mniemaniu- rysować. Jeżeli to lubisz, rób to, i rób też dla innych, ale w OSTATECZNOŚCI chodzi o Twoją satysfakcję. A dzielenie się tym to w końcu dodatek, ale miło, że w ogóle taka strona istnieje i daje nam możliwość kontaktu z ludźmi o podobnych pasjach, znajdowania idoli i akceptowania swoich stylów i szukania motywacji. Ludzie dają nam możliwość rozwinięcia się, więc w takim razie są dla nas pomocą, ale nie chodzi tu o to, by zebrać rzeszę watchersów, których nie obchodzi to, co robimy. +Watch to nie jest jeszcze wszystko.

Szopwmeloniku - 2014-08-07 17:38:29

też patrz na to że osoba która chciałaby na swoich artach zarabiać
lepiej gdy ma tą publikę i ma że tak powiem nieładnie "rynek zbytu"
dlatego dla jest to dosyć ważne .3.
ale co ja tam wiem~

MilczeQ - 2014-08-07 17:44:03

To oczywiste. Ale watchersi przychodzą z czasem i tego nie zmienisz, musisz po prostu czekać. Ja sama otwierałam comissiony za pieniądze, ale co z tego, że miałam watchersów, jak moje rysunki nie zachęcały do zamówienia choćby najtańszego comissiona? Tak samo teraz, pomimo, że mam ich dużo więcej, nikt nie wziął komisza. Co najwyżej Art trade lub Request. Ale cieszę się, mogę ćwiczyć na różnych postaciach, mogę się na nich uczyć. Ale mówię tu o tym, że nie ma co na siłę się wszędzie pchać. Każdy ma czas w końcu, warto się kształcić i poczuć pewnym, niż wepchać się gdzie tylko się dało, ale nadal niewiele umieć i nie czuć się z tym dobrze. Jak mówiłam, ja to rozumiem, fajnie, jak jest ludzi więcej... ale w końcu i tak nie zawsze oni będą. Ale może to ja jestem po prostu typem człowieka, który woli mniej, ale prawdziwego mniej. <D

Szopwmeloniku - 2014-08-07 17:51:13

jak wolisz :>

Natanei - 2014-08-09 06:17:27

Akurat w tym momencie zgodzę się z Szopem. Dla tych, którzy chcą zarabiać na artach publika jest niezwykle ważna. Nie znam się zbytnio na tym, jak ich zdobywać, ale może jakieś ciekawe promocje, reklamowanie artów i strony gdzie się da, jakieś eventy polecające. ;3

Fluka - 2014-08-09 11:54:28

Gdyby nie deviantart, na pewno nie rysowałabym tak dobrze jak rysuję teraz. To, że ludzie lubią jak rysuję, patrzą się na moje rysunki i napiszą jakąś konstruktywną krytykę co jakiś czas sprawia że nadal rysuję c:
Jasne, rysowanie dla samej siebie też by było ok, ale jednak to nie jest to samo, pewnie w połowie bym się poddała. To dzięki ludziom z dA rysuję <3
A co do zdobywania watchów, jest to śmieszna sprawa, bo rzeczywiście jest w tym coś podobnego do walki na lajki. xD
Ja zdobyłam ich sporo niechcący w sumie. Jest takie rozszerzenie do chrome, dzięki któremu rozdaje się llamy jednym kliknięciem. I rozdaję je komu się da, a onli wchodzą mi na profil żeby oddać llamę czasem. I czasem się arty spodobają to mnie watchują xD
Chyba to po prostu polega na tym, żeby ludzie Cię zobaczyli, bo jak nie zobaczą to jak mają zawatchować? xD Można też wrzucać obrazki do grup, ale na to schodzi trochę czasu >.>

Natanei - 2014-08-09 12:25:20

O, jakie rozszerzenie? xD

Fluka - 2014-08-09 12:45:26

http://kokosiak80.deviantart.com/journa … -459951466 c:

Natanei - 2014-08-09 13:27:18

Dziękuję ;3

MilczeQ - 2014-08-10 13:30:23

Jak mówię, krytyka jest w porządku i sprawia, że człowiek ma większy zapał. Ale nie chodzi mi o 834753478965784 watchów, z czego dwóch watcherów tak naprawdę przegląda prace i je skomentuje, a reszta albo wejdzie i tylko obojętnie spojrzy, albo w ogóle nie zareaguje. Nie ma co walczyć, przyjdą sami.

Szopwmeloniku - 2014-08-10 13:42:21

Nie zgodzę się...
często widzę, jak osoby które mają naprawdę spory talent narzekają na braki pod tym względem

i wiesz... jak nie chcesz to nikt cie do tego nie zmusza ^^

Officerka - 2014-08-10 18:39:12

Szopie, będę szczera - po co walczyć o tych watchersów na silę? To przypomina trochę tzw. "attention whore" , czyli szukanie popularności i watchersów na siłę, pytanie na profilach czy ktoś zajrzy do Twojej galerii albo a Ci watcha. Nie przesadzajmy, ja mam mnóstwo watchersów na obu kontach, z czego odzywa się do mnie ok. 20 łacznie. I co, i czy to sprawia, że jestem gorsza?

Szopwmeloniku - 2014-08-10 18:54:58

Officerka napisał:

Szopie, będę szczera - po co walczyć o tych watchersów na silę? To przypomina trochę tzw. "attention whore" , czyli szukanie popularności i watchersów na siłę, pytanie na profilach czy ktoś zajrzy do Twojej galerii albo a Ci watcha. Nie przesadzajmy, ja mam mnóstwo watchersów na obu kontach, z czego odzywa się do mnie ok. 20 łacznie. I co, i czy to sprawia, że jestem gorsza?

nie chodzi mi o tego typu walkę :'D
i nie na siłę...
tylko chodzi mi o to jak takie watche zdobyć bo mimo wszystko osoby z wielkim talentem często nie są tak popularne jak na to zasługują :3

Officerka - 2014-08-10 18:59:07

Wiesz, nie każdy chce ich zdobywać, niektórym wystarcza tylu, ilu mają, widziałam multum pięknych artów, nie wilczków, lewków czy kucyków, ale np. pejzaży farbami, które miały 0 komentarzy, a mimo to artysta/ka nadal jest aktywna na DA :)

MilczeQ - 2014-08-10 19:07:50

Zgadzam się z Officerką, i o tym ciągle mówię. Chyba lepiej docenić, że w ogóle są, a ponadto- że w ogóle jest jakiś odzew. No i mimo wszystko, w miarę podwyższenia umiejętności watchersi się zaciekawią, jeżeli ma się wciąż braki w rysunkach, popełnia się więcej błędów, to chyba najpierw się przeszkolić a nie pchać na siłę i jeszcze nie mieć żadnej satysfakcji, jak nikomu się nie spodoba. I do nikogo tu nie nawiązuje, ale mówię z własnego doświadczenia, kiedy moje rysunki nie były zbyt dobre naciskałam na to, żeby mieć watchersów i żeby ktoś oglądał moje prace- i szczerze, dzisiaj mnie to śmieszy. A w dodatku- każdy inaczej interpretuje "piękny rysunek".

Szopwmeloniku - 2014-08-10 19:12:35

Officerka napisał:

Wiesz, nie każdy chce ich zdobywać, niektórym wystarcza tylu, ilu mają, widziałam multum pięknych artów, nie wilczków, lewków czy kucyków, ale np. pejzaży farbami, które miały 0 komentarzy, a mimo to artysta/ka nadal jest aktywna na DA :)

nie zmuszam przecież nikogo ^^
ten post jest raczej dla tych którzy chcą...
jak ktoś nie chce...
to niech po prostu go zignoruje :3

Officerka - 2014-08-11 10:45:31

Mało kto chce tak naprawdę szukać sobie watchersów jak i próbowac ich zdobywać "bo tak"  - oni sami przychodzą z czasem, w jednym przypadku od razu, w drugim po 5 latach :)

Natanei - 2014-08-11 11:23:26

No ja np. wolę mieć watchersów, bo jak ich nie ma to nie ma komiszy, na których mi zależy, prosta zależność. Od wczoraj spamuję lamami i nawet udało mi się kilku zdobyć, więc lamy to sprawdzony sposób ;p

Szopwmeloniku - 2014-08-11 12:55:56

Officerka napisał:

Mało kto chce tak naprawdę szukać sobie watchersów jak i próbowac ich zdobywać "bo tak"  - oni sami przychodzą z czasem, w jednym przypadku od razu, w drugim po 5 latach :)

:3 nie powiedziałabym że mało kto...
takich osób jest naprawdę sporo

Storm - 2014-08-11 14:14:53

ja jestem za leniwa żeby starać się zdobyć na silę. Jeśli chodzi o watchersów, to po uj mi ich nie wiadomo ile jeśli tylko 10 osób tak naprawdę jest zainteresowana moją galerią. owszem uskarżam się na słabą popularność, ale wolałabym żeby ktoś coś skomentował, lub np napisał że kawał dobrej roboty, niż dał watcha i milczy jak grób :c

Szopwmeloniku - 2014-08-11 14:57:55

nie mówię o zdobywaniu na siłę.. 
i no cóż...
generalnie zawsze  jest tak że tych nie aktywych watcherów jest więcej...
ludzka natura

Officerka - 2014-08-11 16:37:38

A ja nie mówię o totalnym braku watchersów, ale wolę mieć 10 osób, które komentują mi każdą pracę, zamiast 120943958245 watchersów, którzy rzucą fava, albo wcale nie są aktywni.

Bookie - 2014-08-13 17:34:33

Zgadzam się z Szopem o raz zgadzam się rówineiż z Officerką. Ja mam tylko 50 watcherów, ale moje prace nie są ładne. (Porównując innychartystów)

Natanei - 2014-08-13 17:55:42

Wydaje mi się też, że sednem wszystkiego jest też to, by watcher był aktywny ;3

Fluka - 2014-08-13 18:42:22

^ yup

Natanei - 2014-08-13 18:47:10

Fluka napisał:

^ yup

Tak Fluka, Ty coś o tym wiesz z doświadczenia, jeśli chodzi o aktywnych watchersów xDD

Btw, powinnaś napisać Eyup! z lojalności do Big Macintosha ;p

Fluka - 2014-08-14 11:59:54

XD

www.merkury.pun.pl www.artofvoodoo.pun.pl www.ksczarniboguniewo.pun.pl www.bleachthegame.pun.pl www.logistyk00.pun.pl